Критерії оцінки результативності методичної роботи, що наводяться нижче, нерідко важко відстежити або зовсім неможливо виміряти. Однак, головне, загальний стан справ в ДНЗ є самим переконливим показником оптимальності, успішності, продуктивності функціонування методичної служби у дошкільному навчальному закладі, тому що успішність методичної роботи не виокремлено від успішності навчально-виховного процесу взагалі. Параметри, за якими доцільно оцінювати ефективність методичної роботи у ДНЗ (по позитивній динаміці в їх проявах):
· зростання задоволеності педагогів власною діяльністю;
· позитивний психолого-педагогічний клімат;
· висока зацікавленість педагогів у творчості й інноваціях;
· оволодіння сучасними методами розвитку, виховання і навчання дітей;
· грамотно організований процес розвитку, виховання і навчання дітей;
· позитивна динаміка в прояві якості розвитку, виховання і навчання дітей;
· високий рівень професійного саморозвитку педагогів;
· своєчасне оперативне поширення актуального педагогічного досвіду (для даного педагогічного колективу);
· постійна увага адміністрації до діяльності педагогів, наявність системи стимулювання педагогічної діяльності;
· оптимально організована ефективна система підвищення кваліфікації педагогів.
Якщо дошкільний навчальний заклад забезпечує власну пріоритетність перед іншими закладами завдяки процесу розвитку, виховання і навчання дітей та їхніх батьків і досягає запланованих цілей, то це і є результат всіх педагогічних, у тому числі й методичних, зусиль всіх педагогів дошкільного навчального закладу, його методичної служби.
Висновок: не числом, не діяльністю взагалі, не єдиною методичною темою, не запланованими й виконаними методичними заходами коштовна робота методичної служби й педагогів, а розумним сполученням психолого-педагогічної, методичної, навчальної, організаційної й діяльності, що розвиває.
Психологічні критерії:
v високий рівень задоволеності дітей та їх батьків навчально-виховною діяльністю;
v вихованці високо оцінюють час, який вони проводять у своєму дошкільному закладі;
v високий професійний авторитет педагогів;
v загальна позитивна тональність відносин педагогів, дітей та батьків ;
v поважне ставлення до дошкільного навчального закладу з боку батьків;
v готовність батьків допомагати дошкільному навчальному закладу
v творчий настрой педагогічного та батьківського колективів;
v бажання педагогів досягти такої досконалості, що дозволило б їм бути кращими педагогами у дошкільному закладі, місті, області;
v високий рівень уваги, включеності, інтересу до розвитку з боку дітей і педагогів.
Навчальні критерії:
Ø можливість для кожної сім’ї та окремо взятої дитини відшукати цікавого педагога, цікаві варіативні програми, справу по душі, уважне ставлення до їх проблем;
Ø уміння використовувати можливості індивідуального, диференційованого розвитку, виховання, навчання;
Ø органічний зв'язок між визначеною Державною й варіативною складовою програми;
Ø розвинене вміння педагогів застосовувати різні сучасні методики розвитку дитини дошкільного віку.
Найважливіший показник наукової, оптимальної, ефективної методичної служби в дошкільному навчальному закладі – організація такої методичної роботи, що випливає із запитів, інтересів і реальних проблем даного педагогічного колективу, сприяє його розвитку й органічне вирішення виникаючих ускладнень.
Анкета вихователя на виявлення здібності педагога для саморозвитку wym-1678290351318
Анкета вихователя на виявлення факторів, що запобігають розвитку вихователя wym-1678290573198
Перелік навчальної літератури wym-1692280764816