• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична сторінка

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ У ДНЗ

Критерії оцінки результативності методичної роботи, що наводяться нижче, нерідко важко відстежити або зовсім неможливо виміряти. Однак, головне, загальний стан справ в ДНЗ є самим переконливим показником оптимальності, успішності, продуктивності функціонування методичної служби у дошкільному навчальному закладі, тому що успішність методичної роботи не виокремлено від успішності навчально-виховного процесу взагалі. Параметри, за якими доцільно оцінювати ефективність методичної роботи у ДНЗ (по позитивній динаміці в їх проявах):

· зростання задоволеності педагогів власною діяльністю;

· позитивний психолого-педагогічний клімат;

· висока зацікавленість педагогів у творчості й інноваціях;

· оволодіння сучасними методами розвитку, виховання і навчання дітей;

· грамотно організований процес розвитку, виховання і навчання дітей;

· позитивна динаміка в прояві якості розвитку, виховання і навчання дітей;

· високий рівень професійного саморозвитку педагогів;

· своєчасне оперативне поширення актуального педагогічного досвіду (для даного педагогічного колективу);

· постійна увага адміністрації до діяльності педагогів, наявність системи стимулювання педагогічної діяльності;

· оптимально організована ефективна система підвищення кваліфікації педагогів.

Якщо дошкільний навчальний заклад забезпечує власну пріоритетність перед іншими закладами завдяки процесу розвитку, виховання і навчання дітей та їхніх батьків і досягає запланованих цілей, то це і є результат всіх педагогічних, у тому числі й методичних, зусиль всіх педагогів дошкільного навчального закладу, його методичної служби.

Висновок: не числом, не діяльністю взагалі, не єдиною методичною темою, не запланованими й виконаними методичними заходами коштовна робота методичної служби й педагогів, а розумним сполученням психолого-педагогічної, методичної, навчальної, організаційної й діяльності, що розвиває.

Психологічні критерії:

v високий рівень задоволеності дітей та їх батьків навчально-виховною діяльністю;

v вихованці високо оцінюють час, який вони проводять у своєму дошкільному закладі;

v високий професійний авторитет педагогів;

v загальна позитивна тональність відносин педагогів, дітей та батьків ;

v поважне ставлення до дошкільного навчального закладу з боку батьків;

v готовність батьків допомагати дошкільному навчальному закладу

v творчий настрой педагогічного та батьківського колективів;

v бажання педагогів досягти такої досконалості, що дозволило б їм бути кращими педагогами у дошкільному закладі, місті, області;

v високий рівень уваги, включеності, інтересу до розвитку з боку дітей і педагогів.

Навчальні критерії:

Ø можливість для кожної сім’ї та окремо взятої дитини відшукати цікавого педагога, цікаві варіативні програми, справу по душі, уважне ставлення до їх проблем;

Ø уміння використовувати можливості індивідуального, диференційованого розвитку, виховання, навчання;

Ø органічний зв'язок між визначеною Державною й варіативною складовою програми;

Ø розвинене вміння педагогів застосовувати різні сучасні методики розвитку дитини дошкільного віку.

Найважливіший показник наукової, оптимальної, ефективної методичної служби в дошкільному навчальному закладі – організація такої методичної роботи, що випливає із запитів, інтересів і реальних проблем даного педагогічного колективу, сприяє його розвитку й органічне вирішення виникаючих ускладнень.

КРИТЕРІЇ ОПТИМАЛЬНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

  1. Оптимальність цілей і завдань методичної роботи як системи та її рівнів:
    • чітко визначені прогнозовані проміжні та кінцеві результати на достовірній діагностичній основі;
    • урахування рівня професійної компетентності педагогічних працівників та стану освітнього процесу;
    • урахування в процесі визначення цілей, завдань досягнення педагогічної теорії та перспективної педагогічної практики, вимог реформування освіти;
    • доцільне охоплення педагогічних проблем, необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників.
  2. Оптимальність визначення змісту та його інформаційна насиченість:
    • актуальність проблематики та її спрямованість на практику;
    • пріоритетність та генералізація змісту;
    • оптимальність об’єму змісту;
    • інформаційне забезпечення змісту;
    • відповідність змісту визначеним цілям та завданням.
  3. Оптимальність педагогічних засобів, адекватних цілям і змісту методичної роботи:
    • забезпечення єдності цілі – зміст – засоби;
    • доцільність поєднання традиційного та нового, об’єм евристичної діяльності;
    • активізація творчої активності педагогічних працівників;
    • можливість здійснення диференціації та діалогічного підходу;
    • стимули до професійного саморозвитку.
  4. Організація методичної роботи як системи визначається за ознаками:
    • забезпеченість взаємозв’язку та якості (реалізація вимог) усіх структурних компонентів системи;
    • діагностичний та системний підхід до організації; діагностичність визначених цілей;
    • визначеність чітких пріоритетів методичної роботи;
    • раціональність витраченого часу на організацію та проведення методичних заходів;
    • спрямованість усіх заходів на кінцевий результат;
    • керованість методичної роботи.

/Files/images/28.02.23 Сійчук - 0118_page-0001.jpg

Анкета вихователя на виявлення здібності педагога для саморозвитку wym-1678290351318

Анкета вихователя на виявлення факторів, що запобігають розвитку вихователя wym-1678290573198

Перелік навчальної літератури wym-1692280764816

Кiлькiсть переглядiв: 181